Wordle: Fagnettverk2

søndag 19. april 2009

IKT i engelsk

Jeg har undervist i de tre engelskfagene som hører til under R’94, engelsk grunnkurs (allmenne fag og yrkesfag) og engelsk studieretningsfag for VKI og VKII. Innenfor Kunnskapsløftet har jeg kun undervist i fellesfaget engelsk for VG1, studiespesialisering. I tillegg har jeg undervist engelsk på IB ved Trondheim Katedralskole. Innenfor alle disse fagene har jeg brukt mye IKT, og jeg kan vanskelig tenke meg læringsarbeid i engelsk uten bruk av IKT; informasjonssøk, Youtube, læringsplattform, bilder osv. Mulighetene er mange, og utfordringene er å finne fram i mylderet av muligheter, sortere dem og finne fram til de gode pedagogiske mulighetene. Det er bestandig mitt utgangspunk i bruken av IKT; det skal ha en pedagogisk nytteverdi enten gjennom motivasjon, variasjon, illustrasjon osv. I tillegg synes jeg at IKT-bruken i mitt eget planleggings- og vurderingsarbeid skal være arbeidsbesparende, noe som er motiverende for meg i en travel arbeidsdag med mange forskjellige oppgaver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar